Laitoimme ennustuslasit silmille ja katsoimme, miten odotamme maksutapojemme kehittyvän tulevina vuosina. Tuloksena on "Payments Outlook 2021" -raportti, jossa keskitytään kahdeksaan maksuihin liittyvään aiheeseen.
Yksi kahdeksasta aiheesta on ” Responsible Consumerism” (Vastuullinen kulutus). Tarkastelemme tätä aihetta alla.
Ilmastonmuutos on kaikkien huulilla, eikä vastuullisuudelta voi välttyä. Kuluttajat vaativat yhä enemmän yrityksiltä ja odottavat niiden osallistuvan ilmastotaisteluun. Yritysten onkin mietittävä, miten tarjota vastuullisia tuotteita, jotka valmistetaan asianmukaisissa olosuhteissa.
Kuluttajat ja erityisesti nuoremmat kuluttajat ovat valmiita maksamaan tuotteista ja palveluista korkeamman hinnan, jos ne tuotetaan ympäristöystävällisemmin, ja leikkaavat pois muun tarpeettoman kulutuksen. Itse asiassa yli kolme neljäsosaa eurooppalaisista on sanonut olevansa sitoutunut suojelemaan ympäristöä.
Kuluttajat osoittavat siis kulutustottumuksillaan, että vastuulliset tuotteet ovat tulevaisuutta.
Vaikka yritykselle voi olla houkuttelevaa valita helpompi vaihtoehto, vastatakseen kuluttajien kasvaviin vaatimuksiin, niiden on vältettävä tuotteen ilmastojalanjäljen kaunistelemista. Useiden yritysten on jopa paljastettu käyttävän viherpesua (eng. greenwashing), jossa tuotetta on markkinoitu vastuullisemmaksi kuin se todella on.
Kun koronakriisi iski, vei se kaiken lähetysajan ja huomio siirtyi hetkeksi pois ilmastokriisistä. Toisaalta tuli entistä tärkeämmäksi, että yritykset toimivat vastuullisesti ja esimerkiksi muuttivat yrityksen turvalliseksi sekä työntekijöille että asiakkaille.
Lisäksi kevään 2020 ensimmäisen sulun aikana näimme, miten nopeasti ympäristöön voidaan tehdä merkittäviä parannuksia. Joissakin kiinalaisissa suurkaupungeissa taivas näkyi ensimmäistä kertaa vuosiin, koska savusumu, jolla on taipumus roikkua kaupungin yllä, oli poissa täydellisen sulkutilan vuoksi.
Vaikka painopiste onkin siirtynyt joksikin aikaa, on odotettavissa, että kuluttajien vaatimukset yritysten vastuunkannosta ovat täällä jäädäkseen.
Lataa koko "Payments Outlook 2021" -raportti täältä.
Laura työskentelee Netsillä digitaalisen markkinoinnin assistenttina vastuualueenaan Suomi ja hänen fokuksenaan on viestinnän mukauttaminen Suomen markkinalle - niin blogien, verkkosivujen sisällön, kuin muunkin viestinnän muodossa.
Disse innleggene handler om Payments Outlook
Maksuratkaisujen toimittajana Nets painottaa yksinkertaisuutta ja turvallisuutta. Maksuratkaisujen tehtävä on luoda kasvua ja kehitystä ja tehdä eurooppalaisten pankkien, yritysten ja kuluttajien arjesta helpompaa. Nets on osa Nexi-konsernia, joka on johtava eurooppalaisen maksuliikenteen toimija.
Lisätietoja osoitteessa https://www.nets.eu/fi-fi.
© 2020 Nets A/S, kaikki oikeudet pidätetään
Kommentit (0)
Ei yhtään kommenttia
Ole ensimmäinen joka kommentoi.