5 tapaa, joilla Z-sukupolvi muuttaa tulevaisuuden maksuja

Laura Tuomi
Kirjoittaja Laura Tuomi

Nuoret kuluttajat vaikuttavat yhtä paljon kulutuksen kehitykseen kuin nopeasti muuttuva teknologiakin. Vuoden 1996 jälkeen syntyneitä nuoria kutsutaan Z-sukupolveksi, ja he ovat kuluttajasukupolvi, joka suurine vaatimuksineen ja odotuksineen muuttaa tulevaisuuden maksuja.

Z-sukupolven vaikutuksen odotetaan olevan merkittävä. Sukupolvi on nimittäin ensimmäinen, joka ei ole elänyt ilman internetiä. Heillä on pragmaattinen lähestymistapa rahaan ja he ovat tottununeet verkkokauppaan, mobiilimaksuihin ja kaikkeen digitaaliseen, mikä tarjoaa suuria mahdollisuuksia ja haasteita liiketoiminnalle.

Tämä blogikirjoitus on luotu yhteistyössä Discover® Global Networkin kanssa.
Alkuperäisen englanninkielisen artikkelin voi lukea täältä.

1. Z-sukupolvi on teknologiaa hallitsevien kuluttajien sukupolvi

iPhone esiteltiin ennen kuin ensimmäiset Z-sukupolven edustajat tulivat teini-ikään, joten he eivät tiedä mitään ajasta ennen älypuhelimia. Nykyään 71 % käyttää älypuhelimiaan hintojen ja tuotteiden vertailuun ostoksilla käydessään, ja 31 % on jopa päätynyt ostamaan tuotteen toisesta paikasta älypuhelimensa kautta.

2. Z-sukupolvi kertoo kokemuksistaan - sekä hyvistä että huonoista

Tämä sukupolvi kasvoi sosiaalisen median parissa eikä siksi pidättele ääntään niitä käyttäessä. 41 % Z-sukupolvesta on antanut online-arvosteluja positiivisista maksukokemuksista, kun taas vain 35 % on ilmoittanut huonoista kokemuksista. Ja puolet Z-sukupolvesta on suositellut myymälää tai ravintolaa pelkästään sen perusteella, että maksaminen oli helppoa.

3. Maksuvaihtoehdot ja maksamisen mukavuus vaikuttavat Z-sukupolven kulutukseen

Maksukokemukset eivät ole ainoastaan tärkeitä Z-sukupolvelle; mikään muu sukupolvi ei ole ollut yhtä taipuvainen ottamaan huomioon maksuvaihtoehtoja ja maksamisen mukavuutta ennen ostoa. 38 % on joskus taipuvaisempia valitsemaan kaupan sen tarjoamien maksuvaihtoehtojen perusteella, ja 36 % tutkii maksuvaihtoehdot etukäteen.

4. Huonot maksukokemukset stressaavat Z-sukupolvea

Iästä tai temperamentista riippumatta 54 % Z-sukupolvesta ilmoittaa stressaantuvansa siitä, että heidän suosimaansa maksuvälinettä ei hyväksytä. Vielä useampi, 58 %, sanoo, että he eivät palaa kauppaan huonon maksukokemuksen jälkeen.

5. Hyvät maksukokemukset voivat luoda uskollisia asiakkaita

Helppo maksaminen on erittäin tärkeää Z-sukupolvelle. Itse asiassa 43 prosenttia sanoo, että he pitävät helppoa maksamista yhtä tärkeänä kuin sekä kauppaa, jossa he tekevät ostoksia, että itse tuotetta. 49 % Z-sukupolvesta vastaa, että he rakastavat itsepalvelua, ja 48 % sanoo, että paras tapa muuttaa heidät uskollisiksi asiakkaiksi verkkokaupassa, on tarjota helppo maksuratkaisu. Jopa 28 % Z-sukupolvesta sanoo alkavansa kanta-asiakkaaksi myymälässä, jossa maksaminen on sujuvaa.

Nuoremmalla sukupolvella on epäilemättä suuria toiveita, vaatimuksia ja odotuksia siitä, mikä heidän mielestään on hyvä käyttökokemus. Esimerkiksi 36 prosenttia heistä on jo päättänyt olla ostamatta tietyistä kaupoista, joissa he eivät voi maksaa haluamallaan maksutavalla.

Emme vielä tiedä, miten uudet ja tiukemmat vaatimukset vaikuttavat liiketoimintaan tulevaisuudessa. Sinun pitäisi kuitenkin yrittäjänä seurata uusia trendejä tarkasti, koska nyt näkemämme kehitystrendit ovat todennäköisesti vasta alkua.

Jos haluat valmistella yrityksesi tulevaisuutta varten, yritä ymmärtää Z-sukupolvea. Tarjoa riittävästi eri maksutapoja ja varmista, että kaikki sujuu helposti ja sujuvasti.

Lähde: Copyright ©2020 DFS Services LLC and The Center for Generational Kinetics. Kaikki oikeudet pidätetään.

Laura Tuomi

Laura Tuomi

Laura työskentelee Netsillä digitaalisen markkinoinnin assistenttina vastuualueenaan Suomi ja hänen fokuksenaan on viestinnän mukauttaminen Suomen markkinalle - niin blogien, verkkosivujen sisällön, kuin muunkin viestinnän muodossa.

Seuraa Laura Tuomi

Kommentit (0)

Ei yhtään kommenttia

Ole ensimmäinen joka kommentoi.