Laitoimme ennustuslasit silmille ja katsoimme, miten odotamme maksutapojemme kehittyvän tulevina vuosina. Tuloksena on "Payments Outlook 2021" -raportti, jossa keskitytään kahdeksaan maksuihin liittyvään aiheeseen.
Yksi kahdeksasta aiheesta on "Fluid Commerce" (Shoppailu kaikilla kanavilla). Tarkastelemme tätä aihetta alla.
Nykyään näemme yhä enemmän verkkokaupan ja fyysisen kaupan sulautuvan, mikä vaikuttaa ostokäyttäytymiseemme.
Monien fyysisten myymälöiden määräaikaiset sulkemiset koronakriisin aikana ovat muuttaneet tapaa, jolla teemme ostoksia. Itse asiassa jopa kolme viidestä kuluttajasta on muuttanut ostokäyttäytymistään. Verkko-ostokset ovat yleistyneet, ja monet fyysiset myymälät ovat löytäneet uusia tapoja myydä tuotteitaan.
Sosiaalisesta mediasta on sulkutilan aikana tullut monille myymälöille hyvä myyntikanava, koska se on tarjonnut mahdollisuuden esitellä tuotteita ja myydä niitä verkossa noudettavaksi fyysisestä myymälästä. "Click & Collect" -menetelmää ovat käyttäneet erityisen paljon fyysiset myymälät, joihin on liitetty verkkokauppa, koska osto voidaan toteuttaa verkkokaupan kautta ja tuote voidaan sitten noutaa fyysisestä myymälästä ja asiakas säästää toimituskulut.
Muuttuva ostokäyttäytyminen tuo koronakriisin jälkeen uusia vaatimuksia fyysisille myymälöille. Kuluttajat odottavat jotain ylimääräistä käydessään fyysisessä myymälässä, muuten he voivat yhtä hyvin tehdä verkko-ostoksia kotisohvalta. Kannattaakin miettiä, mitä voisit tehdä tehdäksesi ostokokemuksesta asiakkaalle aivan erityisen.
Esimerkiksi, fyysistä liiketilaasi sinun tulisi ajatella enemmänkin näyttelytilana, johon asiakkaasi tulevat katsomaan, huomaamaan ja kokeilemaan tuotteitasi ennen ostopäätöstä.
Lataa koko "Payments Outlook 2021" -raportti täältä.