Laitoimme ennustuslasit silmille ja katsoimme, miten odotamme maksutapojemme kehittyvän tulevina vuosina. Tuloksena on "Payments Outlook 2021" -raportti, jossa keskitytään kahdeksaan maksuihin liittyvään aiheeseen.
Yksi kahdeksasta aiheesta on "Customized Privacy" (Räätälöity yksityisyys). Tarkastelemme tätä aihetta alla.
Koronapandemia on merkinnyt sitä, että yhä useampi meistä, enemmän tai vähemmän vapaaehtoisesti, on viettänyt enemmän aikaa verkossa kuin aiemmin. Tämä on merkinnyt sitä, että yhä useammat ihmiset vaativat nyt enemmän verkkokokemukselta, jossa odotamme räätälöityä kokemusta. Vastineeksi tiedoistamme odotamme esimerkiksi saavamme yksilöllisiä alennuksia, että maksu onnistuu sujuvasti ja että meille esitetään tuotteita, jotka on kohdistettu ostokäyttäytymiseemme.
Ei ole yllättävää, että se, minkä tyyppisiä henkilötietoja olemme halukkaimpia jakamaan, riippuu vaihtelevasti siitä, kuinka henkilökohtaisia ne ovat. Myös halukkuutemme jakaa henkilötietoja vaihtelee iästä riippuen. Nuoremmat sukupolvet (syntyneet vuoden 1985 jälkeen) ovat halukkaampia hyväksymään kaikki evästeet ja jakamaan siten henkilötietojaan vanhempia sukupolvia enemmän.
Koska yhä useammat ihmiset ovat joutuneet siirtämään ostoksensa verkkoon koronapandemian vuoksi, skeptikoita on siirtynyt digitaalisille alustoille nopeammin kuin muuten olisimme kuvitelleet.
Verkko-ostoksia tekevien kuluttajien kasvava määrä tuo kauppiaille sekä uusia mahdollisuuksia että uusia haasteita. Verkkokaupassa on vaikeampi myydä kalliimpia tuotteita tai suositella tuotteita, jotka vastaavat asiakkaan mieltymyksiä, koska et ole suorassa vuoropuhelussa asiakkaan kanssa. Se ei kuitenkaan ole mahdotonta, koska voit käyttää asiakkaistasi keräämiäsi tietoja kohdistaaksesi tarjouksia ja suositellaksesi tuotteita heille.
Lataa koko "Payments Outlook 2021" -raportti täältä.