Payments Outlook: Korona on muuttanut maksutottumuksiamme

Laura Tuomi
Kirjoittaja Laura Tuomi

Laitoimme ennustuslasit silmille ja katsoimme, miten odotamme maksutapojemme kehittyvän tulevina vuosina. Tuloksena on "Payments Outlook 2021" -raportti, jossa keskitytään kahdeksaan maksuihin liittyvään aiheeseen.

Yksi kahdeksasta aiheesta on ”Seamless Access to Funds” (Helpot maksut). Tarkastelemme tätä aihetta alla.

Seamless Access to Funds

Maksutapamme ovat muuttuneet viime vuosikymmenien saatossa: ennen useimmat maksoivat käteisellä ja sen jälkeen shekeillä, kun taas nykypäivänä useimmat ovat siirtyneet kortteihin ja mobiilimaksamiseen. Tämän muutoksen myötä maksumarkkinoille on tullut myös uusia toimijoita, mikä tarkoittaa, että mahdollisuudet maksujen vastaanottamiseen kehittyvät jatkuvasti. Monet kaupat tarjoavat nykyään asiakkaiden pankkikortteihin liitettyjä kanta-asiakasratkaisuja, jotka tarjoavat paljon paremman käyttökokemuksen.

Jo ennen koronakriisiä lähimaksujen määrä sekä korteilla että mobiililaitteilla lisääntyi. Ennen kuin käsidesistä tuli säännöllinen osa jokapäiväistä elämää, tärkein syy valita lähimaksu oli se, että se oli helppoa ja nopeaa ja pysyimme siksi paremmin päivän aikataulussa. Koronapandemian leviämisen myötä tartunnan leviämisen vähentämisestä tuli jopa nopeutta tärkeämpää, ja tämä on osoittautunut tehokkaaksi tavaksi saada meidät muuttamaan tapojamme.

Lähimaksujen kasvavan määrän lisäksi koronakriisi on vienyt entistä useammat verkkoon, jossa olemme shoppailleet enemmän kuin koskaan aiemmin.

Ennakoimme useimpien ihmisten pitäytyvän uusissa tavoissa myös kriisin jälkeen. Siksi on tärkeää, että kauppiaana tarjoat asiakkaillesi mahdollisuuden maksaa heidän haluamallaan tavalla. Harkitse myös olisiko sinulle hyödyllistä liittää fyysiseen kauppaasi verkkokauppa, jotta asiakkaasi voivat tehdä ostoksia kaupassasi myös kotisohvaltaan.

Lue "Payments Outlook 2021" -raportti kokonaisuudessaan englanniksi täältä.

 

Laura Tuomi

Laura Tuomi

Laura työskentelee Netsillä digitaalisen markkinoinnin assistenttina vastuualueenaan Suomi ja hänen fokuksenaan on viestinnän mukauttaminen Suomen markkinalle - niin blogien, verkkosivujen sisällön, kuin muunkin viestinnän muodossa.

Seuraa Laura Tuomi

Kommentit (0)

Ei yhtään kommenttia

Ole ensimmäinen joka kommentoi.