Laitoimme ennustuslasit silmille ja katsoimme, miten odotamme maksutapojemme kehittyvän tulevina vuosina. Tuloksena on "Payments Outlook 2021" -raportti, jossa keskitytään kahdeksaan maksuihin liittyvään aiheeseen.
Yksi kahdeksasta aiheesta on ”Glocal Commerce” (Glokaali kauppa). Tarkastelemme tätä aihetta alla.
"Glokaalit" kuluttajat ovat kuluttajia, jotka haluavat paikallisen kokemuksen ostoksilla ollessaan, ja arvostavat aitoutta ja ajatusta paikallisesta tuesta, vaikka he ostavatkin globaalisti.
Yhä globaalimmassa maailmassa tuotteiden ja palveluiden valikoima kasvaa valtavalla vauhdilla. Koska suuret monikansalliset tuotemerkit hallitsevat markkinoita, yhä useammat kuluttajat alkavat etsiä mahdollisuuksia viestiä ja erottua ostamistapansa kautta. Siksi 1980-luvun motto "Ajattele globaalisti, toimi paikallisesti" on jälleen ajankohtainen, mutta toisaalta Internet on muuttanut sitä, mitä kuluttajat pitävät paikallisena.
Kuluttajat etsivät aitoa tunnetta, joka tulee paikallisen ostamisen mukana, ja ajattelevat esimerkiksi ostavansa paikallisesti ostaessaan tuotteen suoraan valmistajalta, vaikka kyseinen valmistaja olisi toisella puolella maailmaa. Tällä tavoin verkkokaupat voivat myös osallistua paikallisten tavaroiden tarjoamisen trendiin.
Näkemyksemme siitä, mikä on paikallista muuttui kuitenkin, kun koronakriisi iski ja kevään 2020 sulku muuttui todeksi. Kun näin tapahtui, kuluttajat olivat nopeita tukemaan yhteisöjensä kauppiaita lahjoituksilla ja ostamalla lahjakortteja suljettuihin myymälöihin.
Kuluttajien toimet koronasulun aikana osoittivat, kuinka tärkeä paikallinen yhteisö on kuluttajille globalisaatiosta huolimatta ja kuinka paljon merkitsee kaikesta huolimatta se, että heillä on suhde niihin, joilta he ostavat.
Lataa koko "Payments Outlook 2021" -raportti täältä.