Mainosta älykkäämmin älykelloilla

Laura Tuomi
Kirjoittaja Laura Tuomi

Vaikka älykellot eivät ole vielä yhtä yleisiä kuin älypuhelimet, ne yleistyvät koko ajan. Älykellojen kasvavasta suosiosta huolimatta monet yritykset eivät ole vielä sisällyttäneet niitä markkinointiinsa.

Koska uskomme tämän olevan suuri aihe tulevaisuudessa, annamme sinulle tässä hieman inspiraatiota siitä, miten voit käyttää älykelloja liiketoimintasi älykkäämpään mainostamiseen.

Tämä blogikirjoitus on luotu yhteistyössä Discover® Global Networkin kanssa.
Alkuperäisen englanninkielisen artikkelin voit lukea täältä.

Käytä GPS-toimintoa myyntityökaluna

Koska useimmissa älykelloissa on GPS, voit käyttää kohdeyleisösi fyysistä sijaintia paikallisen markkinoinnin tarkkuuden parantamiseen. Voit esimerkiksi lähettää asiakkaalle push-ilmoituksen 20 % alennuskupongilla heti, kun asiakas tulee kauppaasi.

Sinun on kuitenkin varmistettava, että push-viestit antavat asiakkaillesi todellista arvoa, jotta niistä on positiivinen hyöty. Mieti, miten asiakkaan älykello voi toimia asiakkaan puhelimesta riippumattomana ja varmista, että push-viesti on lyhyt ja ytimekäs.

Uudista verkkomarkkinointisi

Puettavissa älylaitteissa, kuten älykelloissa, on kyse mukavuudesta. Käyttäjä voi esimerkiksi käyttää ääniohjausta viestin lähettämiseen suoraan kellosta. Äänen käyttö peukalon sijaan on melko suuri käyttäytymisen muutos, jota voit hyödyntää luodaksesi kontaktin asiakkaaseen.

Keskity verkkomarkkinointiin. Harkitse hakusanamainosten ja verkkosivustosi sisällön muuttamista niin, että ne on optimoitu äänihakuja varten, koska tällaiset haut käyttävät eri sanoja ja erilaisia rakenteita kuin perinteiset verkkohaut.

Äänihakua käyttävät tekevät hakuja todennäköisimmin kysymyksiä kysymällä. Siksi jotkut yritykset ovatkin kehittäneet verkkosivustoilleen uusia UKK-moduuleja, jotka auttavat optimoinnissa äänihakua ajatellen.

Asiakkaat muuttavat tottumuksiaan ajan myötä

Kuluttajien viihtyessä yhä paremmin eri kanavissa, vähittäiskauppiaiden on helpompi hyödyntää mahdollisuutta olla vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa ostopäätöksen kaikissa vaiheissa. Älykellot ovat yksi niistä kanavista, joita voidaan hyödyntää tulevaisuudessa.

Mihin tahansa suuntaan päätätkään mennä, kannattaa aloittaa sen testaaminen jo nyt. Katsomalla mikä toimii tänään saat suuren etumatkan tulevaisuudessa, jotta et jää paitsi, kun älykellot alkavat todella ottaa tuulta alleen.

Laura Tuomi

Laura Tuomi

Laura työskentelee Netsillä digitaalisen markkinoinnin assistenttina vastuualueenaan Suomi ja hänen fokuksenaan on viestinnän mukauttaminen Suomen markkinalle - niin blogien, verkkosivujen sisällön, kuin muunkin viestinnän muodossa.

Seuraa Laura Tuomi

Kommentit (0)

Ei yhtään kommenttia

Ole ensimmäinen joka kommentoi.