Kauppiaat kaikkialla odottavat innokkaasti asiakkaiden paluuta. Kysymys kuuluukin, kuinka houkutella ostajat takaisin kauppoihin. Vähittäiskaupan kulutus on kasvanut yritysten uudelleen avautuessa ja ihmisten töihin ja matkustamiseen palatessa, pandemian asettamien rajoitusten poistuessa. Vankka markkinointi, uusien maksuvaihtoehtojen vastaanottaminen ja kanta-asiakkuusohjelmien ovat kauppiaille tärkeitä asioita harkita halutessa lisätä myymälän kävijämäärää. Henkilökohtainen palvelu ja asiakkaan huomiointi voi lisätä oston summan keskiarvoa. Mutta kuinka yritykset voivat varmistaa, että kuluttajat palaavat takaisin myymälöihin? Tässä viisi vinkkiä, joita voit ottaa huomioon kuluttajien saamiseksi takaisin kivijalkaan.
Tämä blogikirjoitus on tehty yhteistyössä Discover® Global Networkin kanssa.
Voit lukea alkuperäisen englanninkielisen artikkelin täältä.
Asiakkailla on omat suosikkiliikkeensä, ja yritysten tulisi huomioida ja kohdentaa markkinointi uskollisiin asiakkaisiin, sillä he voivat olla brändin puolesta puhuja ja mainostaa sitä muille kaltaisilleen kuluttajille. Kuluttajat turvautuvat useammin verkkoarvosteluihin jättääkseen kommentteja tai etsiäkseen neuvoa, ystäviin ja perheenjäseniin turvautumisen sijaan. Tuoreen tutkimuksen mukaan 84 % kuluttajista arvostaa ja luottaa verkkoarvosteluihin yhtä paljon kuin kuulopuheeseen.3
Kukapa ei tykkäisi tarjouksista? Erikoisalennusten ja kanta-asiakastarjousten tarjoaminen myymäläkävijöille ja antamalla verkossa shoppailijoille syyn vierailla myymälässä henkilökohtaisesti, ovat hyviä tapoja lisätä ostoksen keskimääräistä summaa. Kanta-asiakkuusohjelmat palkitsevat tai houkuttelevat uusia asiakkaita samalla kun myymälässä tarjotut alennuskupongit ja lahjat ovat vetovoimatekijä, joka lupaa asiakkaalle säästöjä, ja jotka saattavat kannustaa kulutuksen lisäämiseen.
Tämän päivän kuluttajat ovat kiireisiä ja haluavat välttää pitkäksi venyvät kassatilanteet. Olipa sitten vuoden kiireisin ostospäivä tai päivän hiljaisemmat tunnit, kauppiailla on konkreettinen mahdollisuus vahvistaa asiakkaan tyytyväisyyttä myymälässä ollessaan, joten on keskeistä tehdä maksutilanteesta kassalla saumaton. Koulutetun henkilökunnan ja modernien langattomien ratkaisujen tarjoaminen myymälässä, voi auttaa minimoimaan pitkät jonotusajat kassalla ja olla hyvä keino ansaita uskollisia asiakkaita.
Alennukset ovat mahtavia, mutta kuluttajat haluavat myös haistaa, maistaa ja kokeilla tuotteita ennen ostopäätöstä. ”Kokeile ennen kuin ostat” -ostokokemus voi lisätä asiakkaan innostusta ja sitoutumisen tunnetta. Kuluttajien on ollut ikävä tätä käytännön kokemusta pandemian liikkumisrajoitusten aikana, ja päätarkoitus onkin taata asiakkaiden tyytyväisyys.
Kuluttajilla on vaihtelevat aikataulut ja kiireiset elämät, ja vaikka toiset tykkäävät tehdä ostoksia ruuhka-aikaan kiireen keskellä, toiset taas suosivat ajankohtia, jolloin muita asiakkaita on vähemmän liikkeessä. Aukioloaikojen pidentäminen tai lisäaukioloaikojen mainostaminen mahdollistavat asiakkaiden valita itselleen sopivimmat ostosajat, sallien heidän poiketa, kun se parhaiten sopii, mikä on tehokas tapa lisätä liikennettä myymälässä.
3 MarTech, Helmikuu 2022. What is Customer Experience and Why Does It Matter?
Laura työskentelee Netsillä digitaalisen markkinoinnin assistenttina vastuualueenaan Suomi ja hänen fokuksenaan on viestinnän mukauttaminen Suomen markkinalle - niin blogien, verkkosivujen sisällön, kuin muunkin viestinnän muodossa.
Disse innleggene handler om Fyysiset myymälät
Maksuratkaisujen toimittajana Nets painottaa yksinkertaisuutta ja turvallisuutta. Maksuratkaisujen tehtävä on luoda kasvua ja kehitystä ja tehdä eurooppalaisten pankkien, yritysten ja kuluttajien arjesta helpompaa. Nets on osa Nexi-konsernia, joka on johtava eurooppalaisen maksuliikenteen toimija.
Lisätietoja osoitteessa https://www.nets.eu/fi-fi.
© 2020 Nets A/S, kaikki oikeudet pidätetään
Kommentit (0)
Ei yhtään kommenttia
Ole ensimmäinen joka kommentoi.