Aina kun asiakas lähtee kaupastasi tyhjin käsin, olet menettänyt potentiaalista liikevaihtoa. Tältä välttyäksesi, olemme koonneet viisi helppoa vinkkiä, joilla kävijät poistuvat myymälästäsi maksaneina asiakkaina.
Tämä blogikirjoitus on luotu yhteistyössä Discover® Global Networkin kanssa.
Alkuperäisen englanninkielisen artikkelin voit lukea täältä.
Mene kauppaasi kuin olisit asiakas – mitä näet? Millainen se on? Onko kauppa kutsuva, onko katseen vangitsevia tavaroita heti sisäänkäynnissä? Innostutko koskemaan tavaroita, vai ovatko ne niin hienosti esillä, ettet uskalla edes lähestyä niitä? Se, miten asiakas kokee kauppasi, voi olla ero katselijan ja ostajan välillä. Kiinnitä siksi huomiota sisustukseen, valaistukseen sekä reittiin kassalle. Sijoita esimerkiksi edullisia tuotteita kassan luo - se on täydellinen tapa inspiroida heräteostoksille.
Mitä kauemmin asiakkaat pysyvät kaupassasi, sitä todennäköisemmin he ostavat jotain. Asiakkaiden kannustaminen katselemaan kauppaa kaikessa rauhassa voi kasvattaa myyntiäsi 40 %. Varmista, että kaikki kauppaasi tulevat tuntevat olevansa tervetulleita. Opettele tuntemaan asiakkaasi, jotta voit antaa heille hyviä suosituksia. Aloita luonteva keskustelu, älä myyntipuhetta, ja kouluta henkilökuntasi tuntemaan ero näiden kahden välillä.
Ajallisesti rajoitettujen tarjousten ei tarvitse tuntua alennuksilta. Jos niitä käytetään oikealla tavalla, ne ovat loistava tapa herättää asiakkaiden kiinnostus ja houkutella ostamaan. Itse asiassa rajoitetun ajan tarjoukset voivat myös vahvistaa brändiäsi - 75 % kuluttajista sanoo, että tällaiset tarjoukset parantavat heidän käsitystään yrityksestä.
Ovatko tuotteesi saaneet loistavia arvosteluja? Hyödynnä niitä! Muilta asiakkailta saatu positiivinen palaute luo luottamusta ja lisää myyntiä. Jopa 93 % kuluttajista sanoo, että online-arvostelut vaikuttavat heidän ostopäätöksiinsä. Lue lisää blogistamme asiakkaiden antamien arvosteluiden hyödyntämisestä.
Meillä kaikilla on suosikkimaksutapamme, joten muista hyväksyä maksutavat, joita asiakkaasi haluavat käyttää. Useiden erilaisten maksutapojen, sekä eri korttien että mobiilimaksujen, hyväksyminen voi johtaa sekä ostojen määrän että yksittäisten ostojen kasvuun. Näytä hyväksymäsi maksuratkaisut selkeillä kylteillä, koska se luo turvallisuutta asiakkaillesi ja näyttää heille, että olet tehnyt oman osasi, jotta maksukokemus olisi mahdollisimman sujuva.
Tiedämme, että edellä yllä olevat vinkit ovat melko yksinkertaisia, mutta silti aivan liian monet kaupat eivät vielä hyödynnä niitä. Kokeile niitä kaupassasi - sinulla ei ole mitään menetettävää. Ainoastaan potentiaalisia tuloja voitettavana.
Laura työskentelee Netsillä digitaalisen markkinoinnin assistenttina vastuualueenaan Suomi ja hänen fokuksenaan on viestinnän mukauttaminen Suomen markkinalle - niin blogien, verkkosivujen sisällön, kuin muunkin viestinnän muodossa.
Disse innleggene handler om Kivijalkamyymälä
Nets A/S on eurooppalainen maksu- ja tietopalveluiden tarjoaja, jonka pääkonttori on Tanskassa. Vuodesta 2010 lähtien meidät on tunnettu nimellä Nets, mutta yrityksen historia alkaa jo vuodesta 1968
© 2020 Nets A/S, kaikki oikeudet pidätetään
Kommentit (0)
Ei yhtään kommenttia
Ole ensimmäinen joka kommentoi.