Itsepalvelukioski maksimoi ravintolan resurssit

Laura Tuomi
Kirjoittaja Laura Tuomi

Itsepalvelukioskeista on tulossa yhä enemmän osa ravintoloiden jokapäiväistä toimintaa. KioskCloud.io, Samsung ja Nets ovat toteuttaneet yhdessä tilauskioski-paketin, johon kuuluu Samsung Kiosk -niminen tilauskioski, KioskCloudin tuottama tilausjärjestelmä ja Netsin maksupääteratkaisut. Tavoitteena on, että itsepalvelukioski purkaa ravintolan jonoja ja nopeuttaa pöytäkiertoa samalla maksimoiden ravintolan resurssit. 

KioskCloud4

Tilauskioskin kautta asiakkaat voivat ravintolassa asioidessaan tarkastella ruokalistaa, valita sopivan aterian, tehdä tilauksen ja suorittaa maksun. Tämän jälkeen he voivat siirtyä suoraan pöytään odottamaan tilaustaan. 

– Kioskeista on tulossa yhä enemmän osa jokapäiväisen ravintola-asiakkaan elämää, toteaa Samsung Electronics Nordicilla Business Development Managerina toimiva Jussi Hämäläinen

Kustannustehokas ratkaisu tilausten tekemiseen

KioskCloud haluaa laajentaa toimintaansa merkittävästi kaikissa Pohjoismaissa. Koska Nets on monille pohjoismaisille yrityksille tuttu yhteistyökumppani, on Nets silloin erinomainen valinta myös KioskCloudin kasvua ajatellen.

– Me tuotamme tilauskioskiin softan, asennamme sen ja teemme myös ravintolan brändiin sopivat applikaatiot ja muut tarvittavat ominaisuudet. Siinä se paketti oikeastaan on, summaa KioskCloud.io:n Chief Operating Officer Ville Pekkarinen.

CloudKiosk3Kuvassa Ville Pekkarinen (vas.) CloudKiosk.io:lta ja Jussi Hämäläinen Samsung Electronics Nordicilta.

Tilauskioskeissa käytetään samanlaista käyttöjärjestelmää kuin Samsungin ammattinäytöissä. Tämä mahdollistaa sen, että kioski toimii itsenäisesti ilman ulkoista PC:tä. 

– Kaikki tarvittava on siellä Samsungin Kioskissa itsessään. Se tuo kustannustehokkuutta ja helpottaa huomattavasti sekä asennuksessa että ylläpidossa, Hämäläinen kertoo. 

"Nets on vastannut aina todella nopeasti ja selvästi"

KioskCloud, Samsung ja Nets ovat tehneet yhteistyötä nyt noin vuoden verran. Teknistä kehitystä on tehty tiiviissä tahdissa. 

– Nets on vastannut aina todella nopeasti ja selvästi sekä yrittänyt aina auttaa mahdollisimman hyvin. Kun haluamme ottaa uuden asiakkaan Netsin käyttäjäksi, niin se itse portaali, jonka kautta tämä tehdään, on erittäin kätevä sekä meille että asiakkaalle, Pekkarinen kiittelee. 

– Yhteistyö Netsin ja KioskCloudin kanssa on alusti ollut todella saumatonta. KioskCloud oli ensimmäinen pohjoismaalainen ja jopa ensimmäinen eurooppalainen toimija, joka teki integraation Samsung Kioskiin ja Kioskista Netsin maksupäätteeseen, Hämäläinen kiteyttää.

Alla olevalta videolta voit katsoa haastattelun kokonaisuudessaan.

HubSpot Video
Laura Tuomi

Laura Tuomi

Laura työskentelee Netsillä digitaalisen markkinoinnin assistenttina vastuualueenaan Suomi ja hänen fokuksenaan on viestinnän mukauttaminen Suomen markkinalle - niin blogien, verkkosivujen sisällön, kuin muunkin viestinnän muodossa.

Seuraa Laura Tuomi

Kommentit (0)

Ei yhtään kommenttia

Ole ensimmäinen joka kommentoi.