Hyvinvointibuumin aallonharjalla

Emma Fjäder
Kirjoittaja Emma Fjäder

SYNLAB on Suomen suurin yksityinen laboratorio- ja kuvantamispalveluita tarjoava yritys, joka tarjoaa palveluitaan niin kuluttaja-asiakkaille kuin yrityksille ja julkisen puolen asiakkaille. Hyvinvointibuumin ja koronapandemian myötä toiminnan rinnalle päätettiin perustaa myös erityinen kuluttajille suunnattu LOUNA-brändi, jonka palveluvalikoimaan kuuluu erilaisia räätälöityjä testipaketteja hyvinvoinnin seurantaan.

– Uusi LOUNA-palvelu tarjoaa helpon tavan tutustua erilaisiin testivaihtoehtoihin ja valita omaan elämäntilanteeseen sopiva testi tai testipaketti, kertoo Petriina Rinne, joka työskentelee SYNLABilla Design Development Managerina ja LOUNA Lab -palvelun tuoteomistajana.

LOUNAn etuihin kuuluu muun muassa sujuva verkkopalvelu, nopea näytteenotto ja erityinen My LOUNA -osio, johon tulokset tulevat asiakkaan nähtäville pian näytteenoton jälkeen.

Kiinnostus omaa hyvinvointia kohtaan oli nousussa jo ennen pandemiaa, mikä on Petriina Rinteen mukaan näkynyt myös SYNLABilla:

Enää ei hakeuduta tutkimuksiin vasta, kun ilmenee ongelmia tai oireita, vaan selvitetään omaa tilannetta jo ennaltaehkäisevästi.

Koronapandemia on lisännyt palveluiden kysyntää entisestään, kun tiedot riskitekijöistä ja taudista palautumiseen vaikuttavista tekijöistä ovat tarkentuneet. Toisaalta pandemia-aika on asettanut omanlaisiaan haasteita myös palveluntarjoajille.

Korona-aika on luonnollisesti näkynyt normaalia runsaampina sairaslomina. Työvuoroja on järjestelty aktiivisesti palvelutason ylläpitämiseksi, Rinne kertoo.

Sujuvat maksuratkaisut Netsiltä

SYNLAB ja LOUNA painottavat toiminnassaan asiakaslähtöisyyttä ja käyttäjäystävällisyyttä. Maksuratkaisujen osalta tässä on apuna Netsin kattava palveluvalikoima. SYNLAB ja Nets olivat tehneet yhteistyötä jo pitkään ennen LOUNAn perustamista, joten myös uutta palvelua rakennettaessa Nets oli luonnollinen kumppani.

Kahden brändin erottaminen eri portaaleihin ja tileille oli helppoa, ja saimme tukea uuden verkkokaupan pystyttämiseen helposti ja nopeasti. Minulle on tärkeää, että saamme tarvittaessa nopeasti yhteyden palveluntarjoajaan, ja yhteyshenkilömme on kyllä onnistunut tässä tosi hyvin, Petriina Rinne kehuu.

SYNLABin puolella Netsiltä on käytössä sekä fyysiset maksuterminaalit että verkkokaupparatkaisu. LOUNAssa voi maksaa yksinomaan digitaalisesti, joten käytössä on pelkästään Netsin verkkokaupparatkaisu.

– Netsillä on verkkokaupparatkaisussa tarjolla useita maksuvaihtoehtoja, joita on helppo lisätä ja poistaa. Asiakkaalle näkyviä näkymiä voi tarvittaessa räätälöidä. Nets on monille asiakkaille jo valmiiksi tuttu palveluntarjoaja, ja sen kautta maksaminen on nopeaa ja helppoa. Palvelu on lisäksi toimintavarma, eli siinä ei ole käyttökatkoja. Portaalissa on myös valmiiksi saatavilla useita raportteja, joilla voi seurata myyntiä eri näkökulmista, Petriina Rinne luettelee Netsin verkkokaupparatkaisun etuja.

Yhtä lailla Netsin fyysiset maksuterminaaliratkaisut on koettu hyväksi ratkaisuksi SYNLABissa:

– Maksuterminaalit ovat toimintavarmoja ja ne koetaan helpoiksi käyttää niin asiakkaiden kuin henkilökunnankin näkökulmasta, Rinne tiivistää.

SYNLABilla on lisäksi käytössä Nets-lahjakorttiratkaisu. Tällä hetkellä yritys selvittää mahdollisuutta ottaa käyttöön fyysisten lahjakorttien lisäksi myös digitaalisia lahjakortteja. Rinteen mukaan lahjakortit ovatkin olleet erinomainen lisä SYNLABin palveluvalikoimaan:

– Lahjakortteja myydään varsinkin sesonkeina, kuten jouluna, äitienpäivänä ja isänpäivänä.

Ihmisten kiinnostus omaa terveyttään ja hyvinvointiaan kohtaan ei osoita laantumisen merkkejä, mikä on huomattu myös SYNLABissa. Toimiva yhteistyö Netsin kanssa ulottuu myös tulevaisuuteen:

– Jatkamme ehdottomasti yhteistyötä Netsin kanssa, ja mahdollisesti laajennamme toimintaa tulevaisuudessa Netsin kumppanien ja uusien maksutapojen kautta, Petriina Rinne pohtii.

Emma Fjäder

Emma Fjäder

Emma työskentelee markkinoinnin parissa ja vastaa Suomen ja Ruotsin markkinasta suurasiakas markkinointitiimissä. Netsillä hän aloitti vuonna 2019.

Kanskje du vil lese også

Disse innleggene handler om Maksaminen

Kommentit (0)

Ei yhtään kommenttia

Ole ensimmäinen joka kommentoi.