Skip to main content

Vinkit ja niksit

5 ideaa kuinka saada lisää kävijöitä kauppaasi

5 tips to get more visitors in your store
Julkaistu: 25.08.2021
N/A lukuaika min

Yksi asia on tarjota asiakkaillesi hyvää palvelua, kun he vierailevat kaupassasi. Heidän saaminen myymälään onkin aivan eri asia. Olemme koonneet viisi ideaa, joiden avulla voit saada asiakkaat tietoisiksi kaupastasi ja joita voit käyttää inspiraationa.

1. Löydä uudet asiakkaat

Kaikki eivät vain sattumalta kävele kauppaasi. Mutta ehkä he asuvat naapurikaupungissa tai työskentelevät lähellä sinua, ja ovat siten mahdollisia asiakkaitasi. Varmista siis, että kauppasi on näkyvissä Googlessa. Rekisteröidy maksutta Google My Business -palveluun, jossa voit lisätä avainsanoja, aukioloaikoja ja valokuvia kaupastasi.

2. Hanki ylimääräinen esittely

Käytä lisäksi sosiaalista mediaa yrityksesi mainostamiseen näyttämällä tuotteitasi esim. Instagramissa tai Facebookissa. Voit ottaa helposti kuvia matkapuhelimellasi ja jakaa myös tarjouksia tai jännittäviä uutisia. Voit vapaasti käyttää useita hashtageja Instagramissa, jotta yrityksesi on näkyvillä mahdollisimman monessa haussa.

3. Hyödynnä myymälöitä lähelläsi

Anna viereisen vaatekaupan tarjoilla kahvipapujasi ja vastineeksi laita heidän vaatteensa esille kahvilassasi. Hyödynnä ja suosittele toinen toisianne ja houkuttele siten asiakkaita vierailemaan molempien luona, kun he ovat ostoksilla.

4. Saat lisätietoja omasta kaupastasi datan kautta

Liikevaihtoluvut voivat kertoa sinulle paljon enemmän yrityksestäsi kuin vain sen taloudesta. Ilmaisen MyPayments -sovelluksen avulla voit Netsin asiakkaana mm. katsoa mihin aikaan myymäläsi on kiireisin. Nämä ovat hyödyllisiä tietoja vuorojen ajoitusta ja lisäavun palkkaamista ajatellen.

5. Lähde ulos myymälästä tai kutsu sisään

Siirry ulos jalkakäytävälle ja käytä tilaa auttaaksesi myymälääsi erottumaan edukseen - näytä mitä erityistä sinulla on tarjota sisätiloissa. Tai kutsu asiakkaat tapahtumaan, joka antaa heille on hyvän syyn katsoa sisään kauppaan, vaikka asiakas ei olisi suunnitellutkaan ostavansa mitään. Tällä tavoin voit myös herättää asiakkaiden huomion.

Laura Tuomi
Laura Tuomi
Digital Marketing Assistant, Nets A/S